פירוק רכב פרטי
במקרה של הורדת רכב פרטי מהכביש, לרוב רכב פרטי ישן או לא תקין, עומדות בפני בעליהן שתי אופציות:
האופציה הראשונה היא גריטת הרכב הפרטי, כלומר: הורדת הרכב הפרטי מהכביש תמורת סכום סמלי שניתן מהמדינה עבור רכב זה. עם זאת, כמו לכל דבר, לגריטה יש יתרונות וחסרונות:
- יתרונות – הגריטה מזכה את בעל הרכב הפרטי בסכום הכסף מהמדינה שהוא לעיתים גבוה מערך הרכב.
- חסרונות – הרכב הפרטי שנגרט חייב להיות בעל ותק מינימלי של עשרים שנה על הכביש.
רוב הרכבים הפרטיים אינם עומדים בשני הקריטריונים לעיל ולכן האופציה המועדפת עבורם היא פירוק רכבים פרטיים. לכן אם רכביכם הפרטי נסע פחות מ-20 שנה ואם ערכו נמוך מהסכום שתקבלו עבורו, כדאי לכם לשקול את פירוק הרכב הפרטי. פירוק רכב פרטי נעשה כדי למכור חלקים מהרכב כחלקי חילוף אם מצבם טוב. אם אתם מוכרים לפירוק רכב פרטי תקבלו עליו לרוב מחיר מחירון או יותר מכך, תלוי במצב הרכב.
למעשה, לא כל רכב פרטי מתאים לפירוק ולא כל רכב פרטי כדאי לפרק. רק באמצעות חברת פירוק רכב תוכלו לדעת האם רכביכם הפרטי מתאים לפירוק, האם כדאי כלכלית לפרק את הרכב, ואם כן – איזה חלקים לפרק. תהליך פירוק רכב פרטי אינו פשוט כי לא כל העוסקים בתחום הם מקצועיים. לכן, פירוק רכב פרטי חייב להיעשות דרך חברה אמינה ואיכותית משלוש הסיבות הבאות :
- מחיר – בפירוק רכב פרטי תקבלו מחיר הוגן שיהיה לעיתים גבוה יותר מערך הרכב שמופיע במחירון
- שירות – בפירוק רכב פרטי תזכו לקבל שירות טוב ויחס אישי
- מקצועיות – רק חברה אמינה ואיכותית שעוסקת בפירוק רכב פרטי תאפשר לכם לדעת שרכביכם מתאים לפירוק.
לבעלי רכבים פרטיים שאינם ברי-תיקון נותרת למעשה אופציה אחת בלבד– אופציית פירוק הרכב הפרטי. הסיבה היא שפירוק רכבים פרטיים יקבל מחיר נמוך כי הם אינם בני 20 שנה.
לסיכום – פירוק רכב פרטי הוא אידיאלי עבור רכבים פרטיים ישנים ועבור רכבים פרטיים שאינם ברי-תיקון . במקרים אלו כדאי לכם לשקול פירוק רכבים פרטיים.