פירוק רכבים ומיחזור חלקים
פירוק ומיחזור חלקי רכבים רכב היא אופציה במקרה של הורדת רכב כלשהו מהכביש, לרוב רכב ישן או לא תקין. למעשה, בפני בעלי רכבים ישנים עומדות שתי אופציות:
האופציה הראשונה היא גריטה, כלומר : קבלת סכום סמלי מהמדינה עבור הורדת הרכב מהכביש. למרות שסכום הכסף שמתקבל הוא לעיתים גבוה מערך הרכב במחירון - הרכב שנגרט חייב להיות ישן , כלומר בעל ותק של עשרים שנה או יותר על הכביש.
רוב הרכבים אינם עומדים בקריטריון של גיל הרכב ולכן כדאי לכם לשקול את האופציה השנייה - פירוק ומיחזור חלקי רכבים. אופציה זו אידיאלית לרכבים שנסעו פחות מ-20 שנה ושערכם נמוך מהסכום שיתקבל עבורם. פירוק ומיחזור חלקי רכבים נעשה כדי למכור חלקים מהרכב אם מצבם מאפשר זאת. למעשה, לא כל רכב מתאים לפירוק ולמיחזור ולא כל רכב כדאי לפרק ולמחזר. לכן מומלץ לפנות לחברה אמינה, ותיקה ואיכותית שתחליט האם לפרק ולמחזר את הרכב, ואם כן – איזה חלקים מהרכב לפרק ולמחזר. למעשה, תהליך פירוק ומיחזור חלקי רכבים נשמע פשוט אבל בפועל הוא מאוד מורכב.
במקרה של פירוק ומיחזור חלקי רכבים תקבלו עבור רכביכם לרוב מחיר מחירון ולעיתים יותר , תלוי במצב הרכב. עם זאת, גם תחום פירוק ומיחזור חלקי רכבים (כמו תחומים אחרים) הוא פרוץ ולא כל סוחרי הרכבים הם אמינים והגונים. לכן, פירוק ומיחזור חלקי רכבים חייב להיעשות דרך חברה אמינה ואיכותית משתי סיבות :
- מחיר – בפירוק ומיחזור חלקי רכבים תקבלו מחיר הוגן שלעיתים גבוה מערך הרכב כפי שמופיע במחירון
- מקצועיות – רק בפירוק ומיחזור חלקי רכבים דרך חברה אמינה תדעו אם רכביכם אכן מתאים לפירוק.
לבעלי רכבים שאינם ברי-תיקון יש למעשה רק אופציה אחת – אופציית פירוק ומיחזור חלקי רכבים. שרכבים אלו לרוב ישנים ולכן המחיר שיתקבל עבורם יהיה נמוך.
לסיכום – אם ברצונכם להוריד את רכבכם מהכביש כדאי שתשקלו אופציה של פירוק רכבים. אופציה זו היא אידיאלית לרכבים ישנים ולרכבים שאינם ברי-תיקון ותורמת גם לסביבה.